De laatste bergetappe naar Christchurch

29 januari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

29.01.17. Wakker worden aan onze bijna idyllische baai met de gedachte dat we toch echt weer verder moeten, het maakt je bijna weemoedig. Maar het weer maakt het iets makkelijker want het is bewolkt met een aangename temperatuur. Wat hebben wij gisteren een mazzel gehad dat we juist hier de 1e echte stranddag hadden. Het weer was vanochtend ideaal om er nog even een looptraining tegenaan te gooien, de 7e de in 4 weken. Het werd een soort trail de berg top op ( zie overzicht foto's rechterzijde vd baai). Na een korte douche (4 minuten voor 2 dollar) weer door op reis, nu toch echt naar ons eindpunt van Nieuw Zeeland. Via de laatste bergroute (navigatie werk door Ingrid) via wat kleine plaatsjes door naar de hoofdstad. Vergaten we bijna nog te tanken, het laatste streepje op de benzinemeter was in zicht. Gelukkig op tijd weer wat diesel erbij kunnen doen!! We stopten even later bij de Gondola even buiten Christchurch waar we in korte tijd naar 500 meter werden gebracht. Boven een prachtig uitzicht over deze uitgestrekte stad. Je kon daar ook door 'de tunnel of experience' in een soort automatisch gestuurd auto maakte je een rondje langs en door de geschiedenis van het ontstaan van Christcurch. Eenmaal weer beneden bij de camper hebben we ons online ingecheckt voor de vlucht van dinsdag (kan 48 uur vantevoren). Wat is het toch super makkelijk dat je gewoon WiFi aan boord hebt. Doet het niet altijd zoals jullie gemerkt hebben als je in een uithoek zit. Een eerste verkennende route door de stad en daarna lekker vroeg een camping zoeken. We eten wat er nog in de koelkast te vinden is, gebakken aardappelen met sla en hamburger. We zitten nu 15 km buiten de stad in Spencerville, een buitenwijk van Christchurch. Morgen gaan we de stad door met een soort hop on - hop off gerestaureerde tram. Volgens de verhalen heeft ons koninklijk paar heeft daar een paar weken geleden ook nog in gezeten....no sa.