New Plymouth

9 januari 2017 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

9.1.2017 : Vanmorgen eerst even contact gehad met het thuisfront. Via WIFI kun je makkelijk met whats app bellen. We hebben namelijk WIFI op de tomtom en dat is wel handig. We reden van de berg af en moesten kiezen links of rechtsaf...jammer genoeg kozen we voor rechts af en moesten 11 km afdalen met haarspeldbochten. Gelukkig daarna weer de juiste route te pakken.Vandaag is het doel New Plymouth. Onderweg zie je veel bruine borden met aanwijzingen erop, zo zagen we White Cliffs staan en daar op af. Prachtige rotspartijen en vulkanisch strand en er was niemand.  Het volgende bruine bord was Brewery, hier maakte men tig soorten bier met de vreemdste namen o.a. RIP. ( Rest in peace). We merken hier wel dat dit een rustig gebied is, het verkeer is minimaal. Zo hebben we alle tijd om goed om ons heen te kijken, zo zien we hoge bergen met palmbomen, dan weer vlakke stukken land met prachtige bloemen. Aangekomen in New Plymouth hebben we eerst een campingplaats besproken, aan de Tasman Sea dus weer uitzicht op het water vanaf een heuvel van 40 meter. We overwegen een nachtje extra te blijven omdat hier veel activiteiten zijn, de berg Taranaki hebben we nog niet eens kunnen zien vanwege de laaghangende bewolking. Vandaag zelf gekookt op het kleine fornuis in de camper, op het menu dutch potatoes. ( zo noemen ze hier de super witte aardappelen). ' s avonds zit iedereen toch wel in zijn camper omdat het hier enorm waait en het wel fris aanvoelt. Voor de geïnteresseerde volgers zoekopdracht : Egmont national park en Mount Taranaki.

1. J.H. Dijkstra:
    9 januari 2017
    Hallo Folkert en Ingrid,
    Fijn dat jullie genieten en vele mooie taferelen zien, op de foto's zie je dat er veel ruimte is, heeft Folkert al gezwommen, gesnorkeld in dat ruime water of komt dat nog ???
    Hier is alles goed, Robin is gisteren op bezoek geweest na zijn arbeid, heeft snert mee gekregen voor gisteravond of vanavond, dat wist hij nog niet, komt vast goed.
    Wij wensen jullie verder veel plezier en geniet van alle mooie dingen in New Zeeland !!!
    Hartelijke groeten, Jetse en Minke.
  2. Hanny ten Berge:
    9 januari 2017
    Hoi Folkert en Ingrid, wat maken jullie een fantastische reis!! Ik lees af en toe een paar dagen van jullie belevenissen, en ik moet zeggen: gewoon bundelen! Kan zo een boek worden. Leuk om te lezen....geniet er lekker van, en een goede reis verder!