Stranddag Sanur

4 februari 2017 - Sanur, Indonesië

4.2.2017  Vandaag is het hier een feestdag. Om 6.00 uur vanmorgen werden de geluidsinstallaties hier al getest. Het is een dag dat alles van metaal gezegend wordt, de auto's en scooters zijn mooi gepoetst en er hangen bananenbladeren met versierselen aan de spiegels. Er lopen allemaal mannen in witte blouses en de vrouwen zijn allemaal netjes gekleed. Er zaten mannen te spelen met aparte muziekinstrumenten. Het ontbijt werd weer stipt om 8.00 uur gebracht. We hadden even  app -contact met onze plaatsgenoten Peter en Cobie Lammers die hier ook op Bali verblijven en we spreken af voor vanavond om een hapje te eten bij restaurant Mona Lisa. Na het ontbijt gaan we dit eerst even reserveren want het is daar altijd erg druk. Het is hier maar op 10 minuten afstand maar de warmte maakte het meteen een uitdaging. De temperatuur was al flink gestegen en we besluiten meteen onze zwemspullen te pakken en naar het strand te gaan. Hier kon je bedjes huren incl. ligkussen en handdoek. Het water was gewoon lauwwarm, maar koelde wel lekker af. We voelden meteen dat de zon zijn werk gedaan had. Toen we weer in ons hotel kwamen wilde Folkert nog even zwemmen in ons eigen zwembadje en ik wilde even op de stoel gaan zitten bij het zwembad. De stoel kantelde toen ik erop wilde gaan zitten en zo viel ik met kleren en al aan in het water!!! 'S middags na een lekker stranddagje nog wat boodschappen gedaan en om 18.30 uur hadden we afgesproken met Peter en Cobie. We hadden een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten, zij gaven ons nog wat tips wat hier nog te doen is. Samen met hen zijn we teruggewandeld naar ons Hotel Puri Hiromi en zo konden zij nog even zien hoe wij hier in ons hotel verbleven. We waren verbaasd dat het personeel alweer op onze kamer geweest waren, want die was zoal elke dag weer tip-top schoongemaakt. Maar bij dit hotel is het de gewoonte dat ze de kamer dan klaar maken voor de nacht. De gordijnen waren dicht, de lampen al aan en het bed al met een punt opengeslagen.  Ook stonden er Indonesische pantoffels klaar bij het bed.  Vandaag een relaxed dagje gehad en nu lekker slapen op ons kingsize bed.