Wellington

12 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een nacht met harde wind werden we vandaag wakker door de naar binnen komende zonnestralen. Reden genoeg voor mij (F.)om nog voor het ontbijt een uurtje te gaan hardlopen aan de Pacific Ocean Beach. Het waaide nog steeds pittig maar dat maakt een training aan het strand alleen maar leuker. Vervolgens douchen, ontbijten en pleite. Ons eerste reisdoel vandaag was "De Molen", een replica van een Nederlandse molen anno 2000. In de molen was een winkeltje met Nederlandse producten. We konden het niet laten om toch nog wat te scoren; kleine pakjes hagelslag en stroopwafels. Daarna door naar de hoofdstad van NZ en kijken wat we onderweg nog tegen komen. Wat rijdt het hier toch heel anders en langzamer dan bij ons zeg. Het landschap is zooo anders en ook ga je hier dwars door alle plaatsjes heen omdat er langs deze kant van het eiland maar 1 highway is. Het weer werd onderweg steeds slechter. Het waaide hard en de laaghangende bewolking beperkte het uitzicht behoorlijk. Maar goed wij zijn wel wat gewend in Nederland en dus mocht dat de pret niet drukken. Het zoeken naar een parkeerplaats in Wellingthon overigens wel want dat was niet gemakkelijk. We wilden naar het bekende Cabel lane, een trammetje die je in 5 minuten boven op de berg bracht. Helaas was hier ook geen parkeerplaats te vinden voor onze camper van 7 meter. Dus weer dwars door de drukke straten van Wellington op zoek naar de haven, we waren nu al 2 uur onderweg. Toch een plekje gevonden pal aan het water en vanaf hier toen maar lopend de big city ingelopen en de Cabel lane vanaf onderaf genomen. Boven hebben we het Cabelmuseum en de botanische tuin bezocht. Onder de noemer "seen it-done it" waren hier redelijk snel klaar en zijn we weer met het kabeltreintje naar downtown Wellington gegaan. Daar nog wat winkeltjes bekijken en een kop koffie bij de Starbucks scoren om vervolgens een camping op te zoeken. Zo'n 20 km vanaf onze ferry boot (morgen 9.00 uur overtocht⛴) komen we aan op een camping. Hier kwamen we op een solo-parkeerplaats naast de 2 vierkantmeter receptie. Nou ja, het was toch zwaar bewolkt dus voor het uitzicht hoefden we het niet te doen. En voor 30 dollar €20, dikke prima. De was wil vandaag niet drogen dus laten we maar buiten aan de lijn hangen. Morgen op naar het Zuidereiland. Daar is ook nog veel moois te bewonderen en te beleven !