Overtocht van Noorder- naar Zuidereiland

13 januari 2017 - Nelson, Nieuw-Zeeland

13.01.2017 Vandaag weer net als alle andere dagen weer lekker vroeg wakker. En dat kwam wel goed uit want we moesten 8.00 uur inchecken bij de ferry voor de overtocht naar het Zuidereiland. Een 10 deks boot die ons in een schitterende 3 uur durende reis op de andere kant afzette. Gelukkig was het weer fantastisch; nagenoeg strak blauwe lucht met een prima temperatuurtje maar het waaide nog wel heel hard. Op de boot ontmoeten we Nederlanders die we eerder op onze reis bij de Hot Water Beach tegenkwamen. We zeiden dat we elkaar vast nog wel een keer tegen zouden komen (!!). Via een zeer bochtige maar mooie route de Queen Charlotte Drive hebben wij met onze camper deels een alternatieve route gekozen naar onze stopplaats in Nelson. ( 50.000 inwoners met zusterstad Richmond) Daar een mooie camping uitgezocht aan de oceaan. Komen we de receptie uitlopen en zien we daar de camper staan van de eerder genoemde Nederlanders. Inmiddels kennisgemaakt met Jaap & Thea, want ze staan nagenoeg naast ons en dus ideaal om met een borrel en stokbroodje nader kennis te maken. Super gezellig natuurlijk en ook geweldig mooi weer. Alleen die wind! Het waaide zelfs zo hard dat de glazen wijn letterlijk van de tafel waaiden, zo in de schoot van Thea. Naast onze camper stond een vaste campinggast die erg bekend was op het Zuidereiland. Hij had allemaal tips voor ons, super handig. Meteen gebruik van gemaakt door morgen een boot-en wandeltocht te boeken in het Abel Tasman National Park. Factor 50 was vandaag weer een aanrader, want de zon brand hier lekker door.

1. J.H. Dijkstra:
    13 januari 2017
    Hallo Folkert en Ingrid,
    Vroeg op lezen we steeds, moet Folkert bij thuiskomst maar weer eens uitslapen !!!
    Ja prachtige luchten daar, hier is het grijs en regenachtig, afgelopen nacht wat sneeuw maar niet van betekenis, in Drenthe en Enschede was 10 tot 15 c.m. gevallen.
    Verder gaat hier alles goed.
    Hartelijke groeten en nog heel veel plezier.
    Jetse en Minke.
  2. M & M:
    13 januari 2017
    A goeie.. met veel plezier lezen ook wij jullie belevenissen. En prachtige foto's .. echt super. Geniet van jullie onvergetelijke reis. Heel veel plezier nog. Groetnis ut Ferwalde