Zonneschijn..regen..regen..regen..

18 januari 2017 - Closeburn, Nieuw-Zeeland

18.01.2017 Wij vervolgen onze reis vandaag richting Queenstown. Ons eerste doel is de Lavender Farm. Een boerderij met allemaal soorten lavendel. Er was een shop bij waar je zeep en honing kon kopen. We hebben een wandeling gemaakt door de tuinen. Het tweede doel van vandaag was  Lake Wanaka Outlet track een wandeling van ongeveer een uur om het meer heen. Prachtig ' jade' groen water zagen we aan ons voorbij stromen. Het pad moest gedeeld worden met de vele mountainbikers die opvallend genoeg allemaal groeten. Na aankomst bij de camper begon het al lichtjes te regenen. We zagen dat Marije nog online was en hebben nog even contact met haar gehad, een prima verbinding via Whats app. Wij konden haar welterusten wensen en wij reden vervolgens verder over een alternatieve route over de bergen, Een prachtige tocht, echt heel hoog door de bergen. We zagen zelf de vliegtuigen op de bovenkant van het toestel, want tussen de bergen zetten ze de landing in voor Queenstown. Wij moesten ook even langs de AirPort . Hier is een office voor campers ophalen en brengen, hier konden wij de dekens en lakens verwisselen,  alles weer lekker fris. Daarna even een supermarkt in voor de nodige boodschappen, want wij komen zo in een gebied waar niet veel te krijgen is. Ook konden we het sushi afhaalrestaurant niet voorbij komen zonder even een "Hassebassie" te nemen, mmm blijft elke keer weer lekker!! Nu is het niet ver meer voor onze eindbestemming Queenstown, 10 km verder is onze camping voor vannacht, je stopt voor aan de poort 26 NZ dollar in een envelop, schrijft je kenteken en aantal nachten op en gooit dit door de brievenbus. Je gaat maar ergens staan op het terrein, in ons geval vlakbij het toiletgebouw ivm de regen die ze de hele nacht voorspellen. Nu hadden we voldoende tijd om via internet nieuwe informatie te zoeken over de volgende bestemmingen.

1. Gerda Boekema:
    18 januari 2017
    Het is toch prachtig om jullie te volgen. geniet er lekker van. gr. Gerda
  2. Wiķke:
    19 januari 2017
    Leuk om al die verhalen te lezen. Veel punten van herkenning. Het is al weer 20 jaar geleden dat ik daar 6 weken heb gefietst. Het blijft een heel bijzondere reis. Zou zeker nog een x terug willen. Wie weet met een camper. Geniet er van!