Queenstown

19 januari 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

19.01.2017 Vannacht ontzettend veel regen gehad en het was echt heel koud in de camper. Gelukkig hadden we nog een extra deken liggen die we over ons dekbed konden leggen. We hebben echt medelijden met de kampeerders in hun kleine tentjes die met hun primus gasstelletje proberen een kopje thee te zetten....Vanmorgen bij het wegrijden van de camping kregen we nog wisselgeld terug van de beheerder, dat we gisteravond in de brievenbus hadden gestopt; Wel attent. Voor de verandering was het droog geworden. Koers gezet naar Queenstown waar het de bedoeling was om met de 'Gondola' omhoog te gaan bij een flinke steile berghelling. In tegenstelling tot gisteren was er nu wel goed zicht vanaf de berg. Ter plekke stond er een behoorlijke rij mensen te wachten voor de kassa die grif $ 33 pp neer telden. Alles overwegende ( we waren op andere plaatsen in de wereld wel vaker in een gondelbaan geweest) toch maar gekozen voor een lekker bakkie downtown Queenstown om vervolgens nog wat souvenirs te scoren. Bij terugkomst bij de camper nog telefonisch de camping voor vanavond geboekt en bij een boekingsbureau een dagtrip naar Milford Sound; een boottocht door de fjorden aan de westkust. Daarna nog even bij het camperdepot langs bij het vliegveld. Ze hadden ons gisteren een badmat meegegeven ipv handdoeken. Ook nog een extra fleecedeken kunnen scoren voor de koude nachten. Daarna door naar het plaatsje Te Anau voor onze overnachtingsplaats. De tussenliggende route was vlot doorrijden zonder noemenswaardige hoogtepunten. Ja dat kan ook. Vandaag dan ook weinig foto's en hoogtepunten. Morgen wel want iedereen die je over de 'must do' Milford Sound hoort moet dat echt geweldig zijn. Nou ik zal de boel ff afwassen na onze spaghetti maaltijd....

1. J.H. Dijkstra:
    19 januari 2017
    Hallo Folkert en Ingrid,
    Toch wel een leuk verhaal en ook de foto's zijn zeer mooi, ik had gedacht dat het in Nieuw Zeeland altijd rond de 30 graden zou zijn, mis dus en ook die regen kwam niet in mijn hoofdstuk voor, hier 's-nachts lichte vorst, soms mist, maar overdag prachtig weer en volgens de berichten blijft dat eerst ook zo, de planning voor een Elfstedentocht is 11 februari, dus Folkert je hebt nog even een paar weken om je voor te bereiden, verder alles goed, hartelijke groeten, Jetse en Minke.