Na zwaar weer...komt zonneschijn!

25 januari 2017 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

25.01.17. Het is bijna niet voor te stellen dat het na zo'n vreselijk onrustige nacht nu ineens prachtig weer was geworden. Nadat we Guus in Twizel (skriuwst dus krekt as by ús Twizel mar sprekst it oars út) bij een hostel hadden afgezet eerst maar weer even naar de supermarkt. En voor 50 dollar koop je boodschappen die je in 2 paar handen kunt houden. Ja het leven is duur in NZ. De reisbestemmingen is Timaru aan de kust. Onderweg raadplegen we onze onmisbare vriend, onze TomTom met daarop niet alleen de navigatie maar ook de 'campermate'.  Een reuze handige app waarop je niet alleen alle campings kunt vinden maar ook de 'things to do' onderweg. Zo komen we na 20 km aan bij een heel rustig picknick plekje aan Lake Pukaki met nog net zicht op de indrukwekkende Mount Cook. Wat zijn wij blij dat we het advies van één van de locals onderweg hebben opgevolgd en nog het binnenland in zijn gegaan met niet alleen de bergen maar zeker ook de binnenmeren....de ene is nog mooier dan de andere. Na een lekker noodles soepje weer verder op onze reis. Onze Campermate geeft aan dat er een mooie wandelroute is bij Lake Tekapo. Bij het gelijknamige plaatsje worden onze ogen en hersenen tot het uiterste geprikkeld. Het meer is nog blauwer/turquoise dan de voorgaande meren. En dat klopt ook wel want dit meer staat wat kleur betreft ook wel bekend als het meer der meren. Naast een camping start het pad dat drie kwartier lang alleen maar omhoog gaat en je op een prachtig uitzichtpunt brengt. Even genieten natuurlijk maar boven waait het best wel hard. In een half uurtje lopen we terug. Het is prachtig weer en we liggen lekker op schema dus besluiten we om op deze camping te blijven en de rest van de middag lekker met een boekje te genieten van het zonnetje. Genieten in optima forma en dat doen we dan ook volop. Vanavond geen buitenzit weer, het voelt alweer fris aan. Daarom maar even een lekker kopje thee zetten met een stuk NZ fudge (soort zoete karamel).

1. J.H. Dijkstra:
    25 januari 2017
    Hallo Folkert en Ingrid,
    Ja jullie beleven daar ook wel veel en het weer is ook erg van invloed, ook een Aldi en Lidl is er niet en dat in zo'n groot land, heb maar besloten dat wij geen interesse hebben om zo'n reis te maken, hier is ook van alles en daar zijn wij tevreden mee, ja en dan 22000 K.M. van huis, neen moet maar niet, Hartelijke groeten, veel plezier en mooi weer gunnen wij jullie van harte, alle goede dingen komen langzaam !!! Jetse en Minke.