Abel Tasman National Park

14 januari 2017 - Tahunanui, Nieuw-Zeeland

14.01.2017 Vandaag weer een actief dagje voor de boeg! Folkert heeft vanochtend vroeg om 7.00 uur een rondje hardgelopen op het strand en daarna nog een frisse duik in de oceaan genomen....brrr. Om 9.15 uur met de camper op pad voor een bezoek aan het Abel Tasman National Park. We reden achter Thea en Jaap aan, dit nam meer tijd dan we dachten, onderweg nog een tractor op de weg die het verkeer behoorlijk ophield. Gelukkig kon Thea even naar de Sea Shuttle bellen dat we eraan kwamen. Om stipt half 11 vertrok de watertaxi naar onze bestemming Torrent Bay. Onderweg kregen we uitleg van de kapitein over het natuurpark en de omgeving. Het plan van vandaag was om een wandeling naar het volgende strand te maken en ons daar weer op te laten pikken door de watertaxi van 15.30 uur. De wandeling was werkelijk schitterend en nam ongeveer 2 en half uur in beslag over een steile helling. Wij hadden gedacht dat het grotendeels over het strand was en hadden daarom de slippers aan.  Onderweg kwamen we veel Backpackers tegen die een meerdaagse wandeltocht maakten van 51 km. Onderweg sliepen zij in hutjes of een tent. Gelukkig kwamen we alle vier zonder blessures aan op ons strandje. De bewolking was nu behoorlijk toegenomen en dat maakte het geheel wat minder sprankelend en wauw, ook voor de foto's. Ondertussen begon het al aardig fris te worden. Gelukkig was de watertaxi mooi op tijd. Bij aankomst 'in de haven' = op het strand de camper weer opgezocht. Op de terugweg naar de camping nog even gestopt voor boodschappen en weer diesel tanken. We hadden nog een gezellige avond voor de boeg met Thea en Jaap, de ingebouwde BBQ kon nu mooi uitgeprobeerd worden. Gelukkig ging de wind liggen en konden we, voor het eerst, tot 22.45 uur buiten zitten.  Toen we 's avonds de tafels en stoelen weer in de camper deden, zagen we dat onze waslijn leeg was. Folkert zijn hardloop broekje en shirt waren weg....ook een handdoek en een nachtpon. Ja, dat is dan weer erg vervelend.

1. Riek:
    15 januari 2017
    Alweer 14 dagen kunnen meelezen met jullie belevenissen.
    Ik kijk er nu elke morgen naar uit ;-)