Bye bye New Zealand, Hello Singapore

31 januari 2017 - Singapore, Singapore

31.01.2017 Gistermiddag aangekomen op de Holiday Top 10 camping in Christchurch. We stonden weer naast hetzelfde jonge stel waar we gisteren ook naast stonden in Spencerville. Zij kwamen uit Duitsland en we spraken even wat ze allemaal gezien hadden. Ze wilden nog 4 dagen in Christchurch blijven, dat hebben we hun echt afgeraden. Ze hadden nog wel tijd om naar de prachtige 'blauwe meren' te gaan. Zeker nadat ze onze foto's hadden gezien gingen ze het toch overwegen. Vanmorgen zijn ze vroeg op pad gegaan, op naar Lake Pukaki, 240 km verderop. Daar krijgen ze zeker geen spijt van. Vanmorgen de camper ingeleverd in Christchurch, een kwestie van 3 vragen beantwoorden en de sleutel inleveren. Een shuttlebus van het verhuurbedrijf bracht ons naar het vliegveld, prettig geregeld. Nu hadden we, nadat we de koffers ingeleverd hadden, nog wel tijd om het Antartica museum te bezoeken. Hier komen allemaal toeristen die op hun vlucht wachten. Folkert is nog in een ruimte geweest waar ze een sneeuwstorm nabootsten; brrrrr koud was het daar. Er draaide een film met beelden vanuit een helicopter van de ijsmassa op de zuidpool. Na een uur hadden we een goeie indruk gekregen van de wetenschap rond dit enorm belangrijke deel vd wereld en zijn weer naar de vertrekhal gelopen. De vlucht vanuit Christchurch (SQ296) is prima verlopen, we waren er zelfs een uur eerder, waarschijnlijk de wind mee. De vlucht duurde bijna 10 uur. We hadden mooie plekke met veel beenruimte. Perfect! Op het vliegveld in singapore stond de taxi al klaar. Met de naam Folkert Keuning digitaal op de ipad was het duidelijk dat dit de taxichauffeur was die ons naar ons hotel zou brengen. Bizar dat je anderhalf uur na aankomst al onder de douche staat in je hotel, zo snel gaat dat. Volgens ons bioritme van Christchurch was het 's nachts 1.00 uur, maar hier is het 5 uren vroeger. Dat is lastig met slapen. Daarom eerst de WiFi van Hotel Lavender even uitproberen, zodat we weer ons verhaal kunnen typen. Morgenmiddag 1 febr. is de vlucht met KLM naar Bali om 16.35 uur. Genoeg tijd om morgenochtend nog de stad in te gaan....truste.