Stop-over in Singapore

1 februari 2017 - Singapore, Singapore

1-2-2017 Vanmorgen 5.00 uur al wakker(!) door ons biologisch klokje dat het ritme van 6 uur later aanhoud. Dan eerst maar even TV kijken. Na een heerlijke douche als eersten aan het ontbijt, dit werd buiten geserveerd met allemaal warmhoudbakken. Je kon het zo gek niet bedenken, gebakken rijst, aardappeltjes, groente en vis, voor onze maag iets te gortig, gelukkig lag er ook gewoon bruin brood met roerei en spek. We hebben het rustig aan gedaan en na een uur terug naar de kamer en de koffer weer proberen dicht te krijgen. We hebben daarna uitgecheckt en konden de koffers in een beveiligd depot achterlaten, zodat we nog ruimschoots tijd hadden om Singapore opnieuw te verkennen. Met de metro (we wisten nog hoe het werkte) zijn we eerst naar het Marina Bay hotel gegaan (dat grote hotel met 'het schip' er bovenop). Daar kon je op de 57-ste verdieping naar het sky-deck. We stonden om 9.30 als eersten voor de kassa en konden lekker rustig van het prachtige uitzicht over deze wereldstad genieten. Het was inmiddels al aardig warm en benauwd geworden ondanks het vroege tijdstip. Na een uurtje genieten van het uitzicht en foto's maken stonden we weer van de 57 verdieping van het hotel op vaste bodem. De volgende bestemming was Chinatown. Op 28 januari begon het chinees nieuwjaar en omdat men dat een paar weken viert waren er uitbundige versieringen aangebracht. Dit jaar is het jaar van de haan. Je waande je echt in China met de vele eet restaurantjes en kleine foodcorners. En natuurlijk de in onze ogen kitserige prullaria van tassen, t-shirts, sleutelhangers, Chinese lampjes etc. Je kunt het zo gek niet bedenken! En allemaal niet duur. Onderweg zagen we nog een bruidspaar (waarschijnlijk Srilankees) bij de ingang van een tempel staan die op de foto kwamen. Tsjonge jonge wat is het hier druk zeg in Chinatown. Ook waren we in een tempel waar voor ons onbekende rituelen gedaan werden. Hiervoor moesten de vrouwen hun benen bedekken, dus lagen er kleurrijke doeken om om je middel te kunnen doen. Hier ook veel gouden boeddha's en biddende mensen voor het altaar. Om half 2 waren we weer bij het hotel om in het naastgelegen winkelcentrum wat te eten. En daar was genoeg keuze. Wij kozen dit keer voor een heerlijke en spotgoedkope Koreaanse maaltijd. Nog ff een ijsje scoren bij de Mac en daar was de taxi-chauffeur ook al om ons naar het vliegveld te brengen: mooi op tijd, want we zaten net in de lobby van het hotel toen hij zich meldde. Op Singapore AirPort heb je genoeg te doen om de uren vol te krijgen. BIj gate D44 werden we om 17.05 verwacht voor een 2 uur durende vlucht naar Bali. Er was veel turbulentie dus de riemen moesten vast blijven tijdens de vlucht. Toen we geland waren regende het enorm, met bakken kwam het uit de hemel. Het blijkt hier al twee dagen te regenen en de vooruitzichten lijken echt niet goed deze week (mmmmnn!!) Bij hotel Puri Hiromi, waar we 's avonds 22.00 uur waren ingecheckt,  vond men de hoeveelheid regen ook zeer ongewoon. De kamer is echt super mooi, een kleine woonkamer met zitje, een klein keukentje en de slaapkamer en badkamer zijn grooooot. Vooral als je 4 weken in een camper hebt hebt rondgereisd. Nu is alles donker, morgen maar weer eens kijken hoe het er dan weer uitziet.

1. Dirk en fimmy:
    2 februari 2017
    Weerkunnen genieten van jullie reisverslag en fotos uniek hoor hebben jullie ook een beeeeetje heimwee?geen tijd voor zeker !!
  2. Gerrit:
    2 februari 2017
    Prachtige foto's en ook leuk om zo een indruk van de stad te krijgen. sterkte met het weer. maar de temp. is toch wel oké?