Catlins Route

21 januari 2017 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

21.01.2017 Vanmorgen begonnen met alles vol met electrisch te laden, want we willen vanavond weer een plekje zoeken op een free camping ground en daar is geen stroom. ( en geen WiFi bleek later) .Vervolgens naar de supermarkt eten inslaan voor twee dagen en weer diesel tanken. Vandaag special price op elke liter 6 cent korting, dat pakken we weer even mee, ha ,ha.We vervolgen onze reis naar het zuiden, via Clifden naar Invercargill. Dit was weer een toeristische route want we kwamen in een uur maar 5 auto's tegen. Dus kon Ingrid wel weer even de camper besturen. De eerste stop was bij de Clifden suspension bridge, een brug uit 1889. De tweede stop bij de limestone caves, we zijn de eerste 15 meter ingelopen maar het was te donker en glad dus snel weer terug naar de camper. Het mooie van een camper is, als je trek krijgt in koffie stop je op een mooi plekje met uitzicht en zet even wat water op.  We vervolgen onze reis en zien enorm veel schapen op groene heuvels, het doet wel wat Engels landschapsachtig aan. Via een local kregen we weer informatie waar we naar toe konden gaan, altijd mooi dat de mensen hier zo behulpzaam zijn. Op de Catlin route werden 9 punten aangegeven die we konden bekijken. We hebben ze niet allemaal gedaan, omdat de weg van gravel was. Een mooi stopplaats was het uiterste zuidelijkste punt van Nieuw Zeeland, hier stond een bord waarop vermeld stond hoever het naar de zuidpool is. Er liepen net twee engelse mensen voorbij zodat wij ook samen even op de foto werden gezet. We hadden nog het plan om naar het petrefied forrest te gaan, een versteend bos van een paar miljoen jaar geleden dat alleen zichtbaar is met eb. Toen we daar kwamen werden we gewezen op de pinguïns die daar rondliepen. Er liep er een vlak langs ons en op een rots zaten een stel met een kleintje. Super leuk te zien, Folkert heeft er een filmpje van gemaakt. Het was nu tijd om een plekje te zoeken om half 8 kwamen we aan op een plek waar al een stuk of 5 campers stonden. Folkert heeft de zalm gebakken op de buiten Gaskookplaat zodat je de lucht niet binnen hebt. Er kwamen kiwi's ( zo noemen ze ook de mensen die in Nieuw Zeeland wonen) naar ons toegelopen. Ze vroegen zich af hoe wij dit plekje hadden gevonden. We vertelden ze dat we een TomTom aan boord hebben met Campermate en WiFi. We kregen meteen een tip om het wandelpad te nemen dat vlakbij lag, dit hebben we meteen gedaan na het eten want de schemering viel al in, inderdaad een prachtig wandelpad ( dat noemen ze hier een track).