Vertrek naar New Zealand vluchtnr.SQ4281/ NZ281

3 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een kort nachtje stonden we om 6.15 uur klaar in de lobby van het hotel.Er was een lunchpakketje neergezet voor ons. De Mc Donaldbezorger  stond ook bij de lift te wachten  er waren al gasten die honger hadden (!)Het was nog erg rustig op de weg, na een kwartiertje rijden werden we bij het Changi AirPort afgezet. Ook een erg groot en luxe luchthaven. We hadden bij het inchecken nog gevraagd om meer beenruimte, maar alles zat al vol. We hadden een plaatsje bij de vleugel met drie stoelen, de derde stoel was voor een dame die de helft van mijn stoel innam en enorm warm en zweterig was. Dus vroegen we naar andere stoelen want niet alles was volgeboekt. De stewardess vroeg meteen wat de reden was waarom we wilden verhuizen, daarom maar gezegd dat ik heel vaak naar het toilet moest en dat wel vervelend was voor haar. (Mmmm, even een smoesje) De service aan boord was prima geregeld, zelfs een keuzemenu van vlees en vis. Na een rustige vlucht van 9 en half uur, kwamen we om 23.45 uur aan. We vlogen 5 uur in de tijd voorruit. Met een gele bus werden alle hotelgasten naar hun plek gebracht. Wij logeerden in het Holiday Inn hotel, voor 2 nachten. Eerst maar weer een bundel WiFi besteld, aan gratis doen ze hier niet.We zijn tot een uur of 3 in de nacht wakker gebleven en alle foto's weer  even  ge-update.

03-01-2017

Vandaag even geen reisdag of city tour dus rustig aan de dag beginnen. Doordat we bij binnenkomst in NZ niets van voedselwaren mee mochten nemen en we geen ontbijt  bij hadden geboekt, met 'de honger yn de hals' op pad gegaan. Eerst naar het camperverhuurbedrijf wat vlak naast het hotel zit. Afspraak gemaakt om vandaag zelf online in te checken, dan gaat het morgen much sneller sju. Daarna via receptie van ons hotel een taxi besteld die ons naar down town Auckland bracht en bij de Skytower af heeft gezet. Leuke chauffeur die ons ook nog een gratis sim kaartje gaf; thnxs mate! Eerst een leuk eettentje in voor een brunch om ons knorrende maagje te voeden. Vervolgens kaartje kopen voor toeristenattractie numero uno van Auckland en dat is de Skytower. Eerst binnen een halve minuut naar 180 meter hoog. Wauw wat een uitzicht zeg. Een uitdaging om ook even over de glazen vloer te lopen met uitzicht op de grond...'it draaity yn it got' zullen we maar zeggen!! Vervolgens nog 40 meter hoger waar je duidelijk voelde dat de toren heen en weer bewoog. Even nog de twijfel om de snelste manier naar beneden te nemen en dat was met een sky dive. Toch maar weer de lift genomen. Die middag verder rond gelopen in het hart van de stad, sim kaartje geactiveerd zodat we ook mobiel bereikbaar zijn, en uiteindelijk uitgekomen bij de havens. Daar was een enorm groot cruiseschip binnengekomen met aan boord een celebrity uit Australie. Dat wisten wij niet maar in de Skytower stonden ze voor ons en de een na de ander wilde met hen op de foto.

1. Richt:
    3 januari 2017
    Hè globetrotters! In soad plesier! Doch se dêr op Bali de groeten!
  2. Gerrit:
    3 januari 2017
    Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin. Gelukkig maar :-)