Ophalen camper Mighty Deuce

4 januari 2017 - Leigh, Nieuw-Zeeland

04.01.17

Vannacht laatste nachtje in het Holiday Inn hotel geslapen. Beide kennelijk toch wel last van wat jetlag verschijnselen want rond 3 uur allebei klaar wakker. Toch maar weer proberen wat te slapen maar rond 6 uur was het wel gedaan. Dan maar vast even under de broes, wat spullen pakken en ontbijten. Rond 8.00 uur stonden we op de stoep bij het camper verhuurbedrijf. Daar was nog wat administratief werk te doen en vooral veel uit te leggen over hoe werkt wat. En daarna op weg voor de eerste kilometers links rijden. Gelukkig een automaat, wel zo makkelijk en dan kun je je bovendien beter concentreren op dat links rijden. Een nederlands stel na ons had zijn rijbewijs vergeten en alleen zijn ANWB internationaal rijbewijs mee, helaas je mag dan niet rijden!

Eerst naar de supermarkt voor wat proviand, je moet werkelijk  van alles  kopen want we mochten niets invoeren in de koffer. Ook wat schoonmaakmiddel aangeschaft, ze maken hier schoon met de 'Franse slag' .....nu ruikt alles weer lekker fris!

Onderweg even gestopt om een broodje te smeren. Op de parkeerplaats zagen we een bordje waterval 600 meter verderop. Dus wandelschoenen aan en op onderzoek uit. Prachtige palmbomen en tropische planten zagen we daar. Het is toch nog steeds een gek idee dat het hier prachtig groen is allemaal en de temperatuur aangenaam is, terwijl ons eigen systeem zegt dat het winter is.  Op zoek naar een camperplaats, dit is heel eenvoudig op de TomTom zit een knop waar alle plekken vermeld staan. Drie verschillende soorten tref je aan. Kleine plekken met bijvoorbeeld 10 plaatsen zonder faciliteiten, of een kleine camping met alleen toilet. Deze zijn allemaal gratis. Je kunt ook naar een camping met toiletgebouw met douche en wc, hiervoor betaal je dus afhankelijk hoeveel mogelijkheden er zijn. Vanavond eten we macaroni, het was wat pittig de deksel van het kruidenpotje zat los en viel in de macaroni....oeps foutje. Maar even afspoelen zodat je geen peperkorrels eet. We stoppen even met internet, batterij van de iPad is bijna leeg en we hebben maar een 12 volt aansluiting. Later meer...