Op weg naar Coremendel

5 januari 2017 - Whenuanui Bay, Nieuw-Zeeland

Vannacht waren we weer om 3.00 uur wakker, een gek fenomeen dat je lichaam moeilijk kan wennen aan een andere tijdzone. Na een lekker ontbijtje buiten de camper opgegeten op weg naar..... Ja, waarheen zullen we gaan,  we wilden verder naar het noorden maar de afstanden zijn toch behoorlijk ver. We hebben toch maar de keuze gemaakt om terug te keren via Auckland naar Coremendel. Onderweg zagen we bruine borden met aanwijzingen van een park. Dus hup van de weg af en de route volgen. Hier kwamen we in een natuurpark met kauri bomen, echt gigantische bomen die heel erg oud zijn wel 800 jaar oud. Vroeger werden deze bomen allemaal in rap tempo gekapt door Europeanen zonder respect voor de natuur en voor de mauori's die deze bomen als 'heilig' beschouwen. Er was een klein museum bij die gerund werd door vrijwilligers, hier lagen allemaal voorwerpen van de eerste bewoners en ook bijzondere kleding  en hoeden. Na een korte wandeling waren we erg onder de indruk van de natuur, veel foto's gemaakt.
Op de TomTom zagen we een camping aan de kust, na het inchecken liepen we naar onze plek en ja hoor... We komen een bekende tegen die naast ons staat de tandarts uit Bolsward . Deze holiday park camping is vlakbij het de hot beach. Een apart vulkanisch verschijnsel dat er heet water uit de grond borrelt vlakbij de kustlijn. Er zaten hele gezinnen en een uitgegraven badje lekker te picknicken. VET druk !!! Als het vloed wordt zijn alle uitgegraven kuilen weer weg en begint het hele circus weer opnieuw. Nu het hier hoogseizoen is zijn de campingprijzen ook hoger.