Vroeg op pad

7 januari 2017 - Nukuhau, Nieuw-Zeeland

7.1.2017 : Vanmorgen om 7.30 uur op pad, we waren toch al om 6.00 uur wakker dus geen probleem. De eerste stop ging naar Hell's Gate, dit bleek een soort kuuroord te zijn waar je je de hele dag kon vermaken met stoom en modderbaden. Nou dat lag vandaag niet in de planning, dus doorrijden naar Waiotapu, een Geiserpark waar veel te zien was. We moesten om precies 10.15 uur bij de geiser zijn want dan spoot deze water. We hadden geen idee hoe dit dan in zijn werk zou gaan maar de oplossing was vrij simpel. Ze gooiden een zak zeep in een gat en ja hoor... Na 5 minuten kwam het schuim eruit lopen en spoot een paar meter de lucht in. Een paar honderd mensen zaten op de tribune naar dit schouwspel te kijken. En hup allemaal weer in de auto naar het bezoekerscentrum waar je nog een ronde door het park kon maken. Heel bijzonder kleuren, wat is de natuur toch schitterend hier!! Na een  paar uur in de brandende zon te hebben gelopen zijn we naar Haka Valls gereden, een rivier met een nauwe doorgang die enorm veel water doorliet. Voor de meeste natuurverschijnselen moet je hier betalen maar dit was gratis, dus super druk natuurlijk. Ze doen om alle interessante zaken een hek omheen en een kassa ervoor, de meeste entree ligt omgerekend  tussen de 20 en 40 euro .De volgende stop was het Taupomeer, eerst maar naar het informatiecentrum waar flitsende filmpjes werden getoond wat er allemaal aan activiteiten te doen was. Folkert zag dat je met een Jetboat lekker op de rivier kon scheuren, dus dat hebben we daar meteen maar geboekt. Ook kon je daar direct een camping boeken en betalen, een erg goed systeem dat handig werkt. Zodoende konden we nu rustig aan doen want een plaatsje op de camping was geregeld. Dit weekend is het laatste drukke weekend in NZ, de zomervakanties zijn hier dan ook weer voorbij. Om 16.00 uur moesten we bij de Jetboats zijn, echt een spectaculair gebeuren hoor, machtig!! Na een portie adrenaline hadden we eigenlijk wel trek in eten. De Fish and Chips was dichtbij, lekker makkelijk vanavond. Daarna door na de camping, de boel weer even aan de stroom zodat alle apparaten weer opgeladen konden worden. Even Piets weer vanaf de camping in Nieuw Zeeland, tegen de 30 graden en de nekjes zijn roodverbrand. (Ondanks factor 50) Oant Moarn....tot morgen